Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlanders negeren web 2.0

De innovatieve Nederlandse web 2.0-concepten rijzen als paddestoelen uit de grond, maar alle innovatie ten spijt wil het maar niet aanslaan bij de Nederlandse consument. Die gebruikt internet nog steeds alsof we in de jaren negentig leven.

Zeven op de acht Nederlanders heeft thuis een internetverbinding. De dekking is daarbij al jaren erg hoog. Toch lijken nieuwe toepassingen van het web in het conservatieve Nederland nauwelijks voet aan wal te krijgen.

 

Ja, sociaal netwerken, dat gaat nog wel voor een kwart van de Nederlanders. Dan moet u vooral denken aan Hyves, LinkedIn wordt vooral zakelijk gebruikt. Verder blijken Nederlanders nog altijd niet verder te komen dan mailen, winkelen  en informatie opzoeken.

 

Geen samenwerking

Het delen van informatie en het samenwerken, toch twee zaken waar de web 2.0-‘revolutie’ zo ongeveer om draait, is echter niet populair, blijkt uit onderzoek in opdracht van het Platform voor de informatiesamenleving.

 

“Meer geavanceerde mogelijkheden voor samenwerken en communicatie, zoals het delen van teksten en gezamenlijk aan projecten werken via Web 2.0-toepassingen, worden nog weinig benut”, constateren de onderzoekers.

 

Lees het hele verhaal op Webwereld.nl.