Waarom? Hoe uitgebreider het netwerk van een narrowcasting bedrijf, des te groter is het bereik. Nog niet alle tankstations zijn aangesloten bij een narrowcasting netwerk. Bedrijven actief in deze markt doen dan ook hun uiterste best om hun huidige netwerk hiermee uit te breiden.
Videoreclame op locatie via beeldschermen in fastfoodketens en tankstations is een effectieve manier om een specifieke doelgroep te bereiken. Eerder schreven we al dat aankoopbeslissingen voor driekwart in de winkel worden gemaakt. De markt voor narrowcasting is daarom erg interessant. In Nederland zijn meerdere bedrijven bezig met het opzetten en uitbreiden van hun netwerk waar dit soort displays geplaatst kunnen worden. Met in totaal 1800 bemande stations zijn tankstations dus erg aantrekkelijk.
Een bedrijf dat actief is in deze markt is RAP media. Volgens Hessel de Vries van Rap Media draait het om het volgende: “Een aantal tankstations wordt geëxploiteerd door de oliemaatschappijen zelf. Met deze maatschappijen moet eerst een overeenkomst worden gesloten, voordat er beeldschermen kunnen worden geplaatst. Maar met ons zijn er nog andere partijen die maar wat graag deze deal in de wacht willen slepen.”