Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Momac en Zoomio op Red Herring lijst

De Nederlandse ondernemingen MoMac en Zoomio hebben een Red Herring award gewonnen, evenals Greetz en Adjustables. Zoomio's Ben van der Laan bleef thuis, maar MoMac besloot wel naar Malta te gaan. "Deze award helpt ons te groeien binnen Europa."

Twee weken geleden schreven we op Sprout over de Red Herring Awards: “Om tot winnaar uitgeroepen te kunnen worden heeft het magazine een stevige eis: Alleen genomineerden die betalen voor hun bezoek aan de Red Herring 100 zijn welkom.”

 

Ook het vorig jaar genomineerde MoMac bleef toen lekker thuis. Dit jaar gaat chairman Jop Pollman echter wél naar Malta. Verschil is natuurlijk ook dat MoMac nu ook echt doorgedrongen is tot de Red Herring 100. Maar hoe zit dat met die betaling? Heeft MoMac zich in moeten kopen?

 

“Het beeld is inderdaad ontstaan dat je zou moeten betalen om in de uiteindelijke top 100 terecht te komen, maar dat klopt niet”, zegt Laurens Rutten, Director Business Development van MoMac. “Alleen als je naar het congres zelf wilt komen betaal je 1500 à 2000 euro. Dat is een vrij normale prijs voor een commercieel evenement.”

 

Groei

MoMac is present op het congres om zijn naamsbekendheid te vergroten. “We zijn nu groot in Nederland en Groot-Brittannië. We willen net zo groot worden in de rest van Europa.”

 

Daarnaast is Pollman op Malta om kleine interessante bedrijfjes te spotten. “We hebben pas het Franse Mess agio overgenomen in het kader van onze uitrolstrategie voor de Europese markt”, licht Rutten toe. “Datzelfde willen we in meer landen doen.”

 

Pitchen voor investeerders, één van de mogelijkheden op het Red Herring congres, is niet aan de orde. “We hebben nu geen investeerders nodig. Maar we sluiten niets uit.”