Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

laat innovatie leven

Innovatie is hét buzzwoord in managementland. Toch mislukt het te vaak. Vijf te vermijden innovatiekillers.

Mislukkingen niet kunnen accepteren

Nieuwe business ontstaat door experimenteren en dus ook dingen proberen die niet in één keer lukken.

 

Te veel customer focus

Nieuwe producten of diensten bekoren nieuwe klanten. Een te sterke focus op de al bestaande relaties zet onnodig een rem op de capaciteit tot vernieuwing.

 

Streven naar dé innovatie

We hopen allemaal op dat ene idee, dat alles op zijn kop zet. Maar innovatie is een way of life. Ook in stapjes kan de winst van morgen worden gemaakt.

 

Angst voor oude successen

De bereidheid om oude markten te verlaten is een leidend principe in de snelle wereld van de consumentenelektronica. En niet voor niets. Durf oude succesnummers uit te faseren, success can´t last forever.

 

Steunen op een kleine groep

Het is onrealistisch om te vertrouwen op een kleine groep voor die ene game changing innovatie. Laat iedereen meedenken, overweeg ook ideeën van andere partijen te incorporeren.

 

Arjan Zweers

Bron: BNet/Stuart Cross/Morgan Cross Consulting