Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kater of stralende toekomst?

Fijn zo’n geniale ingeving. Maar hoe denkt u de volgende dag over die brainwave. Is het tijd voor de volgende stap of wordt het verder malen?

Leuke verhandeling over de day after op Startup Journal. “Het is verbazingwekkend hoe weinig onderzoek er op basis van gezond verstand gedaan wordt”, aldus Mike Collins, ceo van Big Idea Group.

Een aantal oneliners uit het artikel The ’Day Two’ Dilemma:

  • “leg het idee niet alleen aan je moeder voor”
  • “99 van de honderd ideeën leg ik naast me neer”
  • “Je eerste zorg moet niet zijn wat mensen van je af kunnen pakken, je moet hardnekkig je idee verfijnen”
  • “een van de problemen met academici is dat er een complete dimensie van zaken is waar zij nooit aan zullen denken”
  • “ben je werkelijk een ondernemer of ben je een uitvinder?”
  • “wat is je motivatie? Wil je rijk worden of ben je op zoek naar een verandering in je leven?”
  • “het zit in de menselijke aard om het niet te willen horen dat het idee dat je hebt eerder bedacht is. Daarom onderzoeken de meeste dit niet.”
  • “je moet volhoudend zijn en een manier vinden om het idee te laten werken, geef niet op.”

Het volledige verhaal is te lezen op de site van Startup Journal.