Tijdens Picnic 2008 sprak Gisel Hiscock (directeur New Business Development – Europa, Midden Oosten en Afrika) over de manier waarop Google innoveert. Dutchcowboys hoorde haar betoog aan en pende de volgende negen basisprincipes neer:
- Huur de beste, gepassioneerde, mensen in
- Laat iedereen binnen het bedrijf meedenken (ideeën komen overal vandaan)
- Wees open – deel informatie
- Duidelijk – zorg ervoor dat iedereen binnen het bedrijf uw visie begrijpt
- Geduld – sommige ideeën en producten zijn niet direct bruikbaar. Laat ze op de plank liggen tot de tijd er wél rijp voor is
- Snelheid – lanceer nieuwe innovaties zo snel mogelijk en gebruik de feedback van gebruikers om uw product beter te maken (vooral bruikbaar bij ICT-innovaties)
- Meetbaarheid – leg processen vast, reken uzelf af op meetbare resultaten
- Klanttevredenheid – de gebruiker komt altijd op plek één
- Eigen initiatief – laat werknemers in uw tijd aan eigen dingen werken. Google geeft 20 procent van de werktijd vrij voor het werken aan eigen innovaties.
Lees het volledige artikel op DutchCowboys.nl.