Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe innoveert Google?

Hoe komt het toch dat Google harder innoveert dan haar concurrenten? De negen basisprincipes van het Google-innovatiebeleid.

Tijdens Picnic 2008 sprak Gisel Hiscock (directeur New Business Development – Europa, Midden Oosten en Afrika) over de manier waarop Google innoveert. Dutchcowboys hoorde haar betoog aan en pende de volgende negen basisprincipes neer:

 

  1. Huur de beste, gepassioneerde, mensen in
  2. Laat iedereen binnen het bedrijf meedenken (ideeën komen overal vandaan)
  3. Wees open – deel informatie
  4. Duidelijk – zorg ervoor dat iedereen binnen het bedrijf uw visie begrijpt
  5. Geduld – sommige ideeën en producten zijn niet direct bruikbaar. Laat ze op de plank liggen tot de tijd er wél rijp voor is
  6. Snelheid – lanceer nieuwe innovaties zo snel mogelijk en gebruik de feedback van gebruikers om uw product beter te maken (vooral bruikbaar bij ICT-innovaties)
  7. Meetbaarheid – leg processen vast, reken uzelf af op meetbare resultaten
  8. Klanttevredenheid – de gebruiker komt altijd op plek één
  9. Eigen initiatief – laat werknemers in uw tijd aan eigen dingen werken. Google geeft 20 procent van de werktijd vrij voor het werken aan eigen innovaties.

Lees het volledige artikel op DutchCowboys.nl.