Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe daag je de muziekindustrie uit?

De macht teruggeven aan de artiest en de luisteraar. Pim Betist heeft een grootse missie met Sellaband en vertelt daarover op de Sprout ChallengerDay,

Ruim een jaar geleden startte Pim Betist, voormalig manager bij Shell, Sellaband. Een online community waar muzikanten hun demo’s kunnen laten horen en luisteraars in die muzikanten kunnen investeren. Zo’n luisteraar, in de Sellaband-terminologie ‘believer’ genoemd, kan voor tien dollar een aandeel kopen. Wanneer een artiest 5.000 aandelen heeft verkocht, kan hij met dat geld een cd opnemen.

Niet meer de muziekindustrie beslist, maar de luisteraar, die zelf investeerder wordt. In een jaar tijd werd zo een miljoen dollar opgehaald en zijn er van drie bands cd’s opgenomen. Er is al een Sellaband-presentatie in Paradiso georganiseerd, maar de Sellaband-community is wereldomvattend. Betist zal op de Sprout ChallengerDay vertellen over de geschiedenis van Sellaband, zijn toekomstplannen en een idee geven van de wereldwijde populariteit ervan.

Alle sprekers op die dag zijn entrepreneurs die met relatief kleine bedrijven een enorme impact hebben. Zij bewijzen hoe met durf, visie en creativiteit machtige concurrenten kunnen worden uitgedaagd. Zij geven tips en lessen, inspireren en zetten u aan het denken. De dag telt meer dan twintig sprekers, drie keynotes, zes sessies, een talkshow, speednetworking en veel, veel meer. Behalve Betist zijn dit onder meer Marc Schröder en Michiel Muller die met RouteMobiel de ANWB zenuwachtig maakten, Igor Kluin die met Qurrent de energiebedrijven aanvalt, Iens Boswijk die de macht van de Michelingids doorbrak, Bob Kuijs die met Jaap.nl tegen Funda strijdt en Guus Drijver die met Boober de banken challengt.

Kaarten voor de ChallengerDay bestelt u hier.