1. Mannen willen spelen
Hoe meer welvaart, hoe meer mannen mogen spelen. En dat is toch wat ze het liefst doen. Een lucratieve markt van grootverdieners. Laat u daarom niet remmen bij het bedenken van nieuwe businessideeën. Neem dit zelfbouw bierbrouwsysteem. Voor 4300 dollar is hij van u.
2. Lange staart verkoopt alles
We schrijven het vaker, voor alles is een markt. Een vork van 75 centimeter? Het wordt verkocht, evenals de bijpassende lepel. Het schijnt handig te zijn voor wie zijn fruithapje vanaf de bank wil oplepelen. De lange staart van internet maakt dat er voor alles een markt is. Ook voor uw onzinidee – en misschien is dat wel juist hetgeen waar de massa op zit te wachten. Gooi uw plannen nooit te snel in de afvalbak.
3. Proost!
Ze zijn er steeds meer, mensen die van gekkigheid niet meer weten wat te doen met hun geld. Neem de kopers van Diva Vodka. Het drankje glijdt langs een mengsel van edelstenen en diamanten. En dat scheelt enorm in de kater. De prijs van een fles varieert van 3000 euro tot 800.000 euro. Hoeveel gekker bedenkt u het? (RB)
4. Gratis reclame werkt
Adverteren én opvallen wordt steeds lastiger. Freehand Advertising verstrekt gratis notitieblokken aan studenten. Lege vellen met aan de bovenzijde een stevige advertentie. En waar kijken studenten naar als ze twijfelen over de stelling van Pythagoras? Naar een wanhopig leeg notitieblok waarschijnlijk. En hoe langer er gestaard wordt, hoe meer mensen u bereikt. Slim adverteren bestaat niet altijd uit doordachte virals en guerrillamarketing.
5. Huur een schaap
U bent agrariër en wilt wel eens wat anders? Verhuur de veestapel aan groene tuiniers. Want ook consumenten worden steeds duurzamer. Beter een schaap dan een motormaaier is het adagium. Slakken ruimt u op met een gedresseerde eend – mest inbegrepen. Een eend doet zo’n 35 euro in de verhuur. Het is een hype in Duitsland. Nederland volgt … toch?