Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh: Q&A Stenengooier

Roerige tijden op de huizensitesmarkt. Na de lancering van Zoekallehuizen 2.0 en gesteggel over marktaandelen met Jaap.nl, komt er een nieuwe speler op de markt: Moviq.nl. Wat trekt Gijs den Hollander (47) van Zoekallehuizen.nl aan in die slangenkuil?

Over welke eigenschappen moet je als ondernemer beschikken om op de huizensitesmarkt te overleven?

‘Je hebt kennis van de markt nodig, doorzettingsvermogen en een heldere visie. Als je voor jezelf duidelijk hebt waar je heen wilt, kun je jouw bedrijf goed positioneren. Dat is heel belangrijk.”

 

Straks zijn er vier aanbieders van huizensites. Moeten er koppen rollen?

‘’Uiteindelijk wel. Er zijn één of twee toonaangevende huizensites nodig, hoogstens drie. Maar het duurt nog wel even voordat die strijd beslist is. De overwinnaar wordt degene die het meeste geld investeert.”

 

Over geld gesproken, jullie zijn een volle dochter van Rabobank en die gaat nu miljoenen pompen in Moviq.nl. Wat betekent dat voor Zoekallehuizen?

‘’Moviq is nog niet online, dus daar wil ik nog niets over zeggen.”

 

Waarom wilt u ondernemen in zo’n slangenkuil?

‘’Tot drie jaar geleden was er helemaal geen slangenkuil. Er was alleen Funda. En ik vond dat zij de markt niet goed bedienden dus startte ik Zoekallehuizen. Dat veroorzaakte gerommel. Ik heb zelf een steen in de vijver gegooid. Degene die de consument het best bedient, komt als winnaar uit de bus.”

 

Door Hester van de Kaa