Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh Q&A: SEO-analyse

SEO-analysetool Lipperhey wil de SEO-markt transparanter maken. Een schimmige wereld, vindt oprichter Marc Noët.

Wat is er zo ellendig aan de SEO-markt?

Collega-ondernemers werden horendol van zoekmachine-optimalisatie. Ze zien allemaal de relevantie van SEO wel, maar zijn hiervoor aangewezen op de specialisten. Zonder dat ze zelf een poot hebben om op te staan zijn ze afhankelijk van wat een SEO-bureau hen vertelt. Als je 10.000 euro voor optimalisatie moet betalen, wil je in ieder geval kunnen controleren of het goed wordt gedaan.

 

Hoe ga jij het anders doen?

Ik heb programmeurs en SEO-experts uit Europa en de Verenigde Staten uitgenodigd om hun kennis te ventileren, om zo een objectieve lijst met alle voor zoekmachine-optimalisatie benodigde punten samen te stellen. Het resultaat is inmiddels uit de bèta-fase. Met Lipperhey heb ik nu een handige online tool waarmee ondernemers en publicisten voor weinig geld een behoorlijk grondige SEO-analyse van hun website kunnen laten maken.

 

Veel SEO-bureaus bieden toch al een soortgelijke dienst aan?

Maar dan moet je je meestal meteen inschrijven als klant. Dan is de onafhankelijkheid van het rapport in het gedrang.

 

Vorm je een bedreiging voor die SEO-bureaus?

Nee, ze zijn ook klant geworden, zodat ze een onafhankelijk rapport kunnen bieden om hun eigen betrouwbaarheid te vergroten. Als de eerste cijfers zich doorzetten, heb ik over een paar maanden een meer dan gezond bedrijf in handen.