Over één ding zijn de kenners het eens: de absolute topper wordt het social network. Goed lopende netwerken zijn bijvoorbeeld LinkedIn, HigherLevel en, onder jongeren, Hyves. De leden van e-volve zien deze trend alleen maar groeien. Mooi voorbeeld, de Brinta-Hyve: hoe duidelijk wilt u uw doelgroep gedefinieerd hebben? Het grootste voordeel van deze marketingtool is dat de gebruikers zelf lid worden en dus makkelijk te bereiken zijn.
Betaalde posts?
En hoe ontwikkelen zich de betaalde posts op weblogs? Hoewel qua objectiviteit discutabel, zijn deze zeker kansrijk. 84 procent van de aanwezigen verwacht veel van deze marketingtool. Opsturen dus uw producten en vraag een blogger om zijn mening.
Viral marketing
Over virals werd flink gediscussieerd. Is een viral een product of iets dat spontaan moet gebeuren? Viral marketing is een beloning voor een unieke uiting, zo meende het gros van de aanwezigen. Tegen een marketingbureau zeggen “doe mij een viral”, is dus geen optie.
Second Life
Adverteren op Google Earth en in virtuele werelden zoals Second Life, bevindt zich nog in de pionierfase. Hiervan wordt men nu nog niet rijker, maar zeker wel wijzer, aldus de aanwezigen. De piek voor virtuele werelden wordt rond 2012 verwacht. Nu instappen in deze ontdekkingsreis is een aanrader.
Narrowcasting
In narrowcasting is duidelijk minder vertrouwen. De kijker heeft niet gevraagd om de informatie. 69 procent beoordeelde deze marketingtool als grootste flop.
Wat is uw e-strategy?