Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Echte challengers verrassen de concurrent

U wilt een goed afgeschermde markt betreden? Doe het vooral met een omweg. Bedrijven die in de luwte opereren verrassen de concurrent.

Ga niet direct vechten als nieuwkomer op een nieuwe markt. U heeft het meest kans op slagen als u het sneaky doet, aldus Harvard Business Review.

Een paar ideeën:

  • Zoek een goede partner van wie u middelen of diensten kunt afnemen. Ga geen dingen doen waar u niet goed in bent.
  • Kijk of u gebruik kunt maken van nieuwe technologieën
  • Richt u op kleine bijzondere doelgroepen, blijf weg van de doorsnee-klant.
  • Leer uw doelgroep kennen. Doe onderzoek. Wat zijn hun voorkeuren, en lopen deze sterk uiteen?

 

Of nog beter: combineer minstens twee van deze strategieën. Zo treft u de gevestigde namen het meest onverwacht . En het meest effectief.  

Meer op Marketingonline