Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Doorbreek een taboe

Marketeers hebben er lang omheen gedraaid. Hoe positioneer je een product waar eigenlijk niemand over wil praten?

Gebruik humor en verbreek het taboe. Commercials over maandverband, tampons of zwangerschapstesten bijvoorbeeld moeten (1) schokkeren, (2) mensen aanzetten tot een gesprek waardoor ze (3) uit nieuwsgierigheid het product kopen.

In Amerika heeft het tot een flinke verhoging van de verkoopcijfers geleid, schrijft de New York Times. Zo gebruikte Clearblue Easy voor een zwangerschapstest de slogan “Introducing the most sophisticated piece of technology … you will ever pee on.” Realistisch, direct en reken maar dat de consument uw product herinnert.

Wie denkt dat het hier alleen gaat om vrouwenproducten heeft het mis. Ook Philips gebruikte voor de Norelco Bodygroom Shaver een vrij schaamteloze commercial. Een voorbeeld van goedkope viral marketing voor mannen met een overmatig behaard lichaam. To the point en alleen op internet te zien