Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De beste innovaties zijn simpel

Iets bedenken is één, maar wat wil de markt? Dat u het beter, sneller of mooier kan dan de concurrent betekent nog niet dat de klant dat ook ziet. Vijf regels voor een succesvolle lancering.

Probeer de wereld niet te verbeteren. U kunt hoogdravende, geniale, ideeën hebben, maar zit de markt daarop te wachten? Beter om innovaties te volgen. De iPod was niet de eerste digitale muziekspeler, maar wel de meest geperfectioneerde. En doe niet te moeilijk, ga geen duizend vindingen in één proppen. Niemand zit te wachten op het horloge waarmee je ook brood kan bakken en televisiekijken.

De vijf regels voor een succesvolle lancering:

  1. Kijk naar de markt, wat doen consumenten en reageer daarop
  2. Verras de gebruiker
  3. Heb oog voor detail
  4. Begin! Ga geen maanden doortobben met spreadsheets, maar maak een prototype
  5. Laat je niet alleen leiden door techniek