Nadine Nooteboom begon haar carrière bij H.J. Heinz, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing van verschillende Nederlandse merken. Daarna werkte ze als creatief consultant voor verschillende start-ups en merken. Dit deed ze vanuit de sterke overtuiging dat merken niet om aandacht moeten vragen, maar die moeten verdienen.
Sinds begin 2018 is ze Head of Marketing bij Swapfiets waar ze verantwoordelijk is om het merk Swapfiets neer te zetten als het meest geliefde en bekendste fietsenmerk met klanten als grootste ambassadeurs.
Swapfiets is het eerste fietsabonnement ter wereld. Voor een vast bedrag per maand krijgt de klant een fiets en Swapfiets zorgt ervoor dat die het altijd doet. Als er iets kapot gaat, repareert of ‘swapt’ het bedrijf de fiets binnen een dag, zodat klanten snel weer onderweg zijn. Swapfiets heeft inmiddels 60.000 klanten in 4 landen en 31 steden. Het bedrijf verwacht eind 2018 meer dan 100.000 klanten te hebben.