Wereldmanagers 2016Marc de Swaan Arons
Bedrijf Millward Brown Vermeer
Functie CMO en Executive Board Member
Locatie New York, Verenigde Staten
In een van zijn eerste banen was hij bij Unilever verantwoordelijk voor de marketing van Calvé borrelnootjes. Daarna maakte De Swaan Arons razendsnel carrière. Eerst klom hij binnen Unilever op tot Senior Brand Manager in de Verenigde Staten. Eind jaren negentig gaf hij vorm aan Unilevers eerste serieuze stappen op het internet. Daarna gaf hij meer dan dertien jaar leiding aan het mede door hem opgerichte marketing consultancy bureau EffectiveBrands. In die periode wist dit bedrijf een indrukwekkende klantenportfolio op te bouwen (onder meer PepsiCo, Virgin en Barclays) en haalde het een jaaromzet van ruim € 14 miljoen. In 2014 werd EffectiveBrands overgenomen door het veel grotere onderzoeksbureau Millward Brown, zelf weer onderdeel van WPP. Na de overname werd Millward Brown omgevormd tot Millward Brown Vermeer, een strategisch marketing-adviesbureau. Bij het fusiebedrijf bekleedt De Swaan Arons de positie van CMO.