Paul Geurts van Kessel (27), Joppe Out (28) en Reinier Schneider (28) werken aan een sociale marktplaats voor energiebesparing, met een module die de consument inzicht geeft in de mogelijkheden om zijn huis te verduurzamen middels zonnepanelen of extra isolatie, plus een link naar lokale aanbieders. De sociale laag van het platform is minstens zo belangrijk als die onderliggende marktplaats: buurtbewoners die besluiten in zonnepanelen te investeren, kunnen bijvoorbeeld voor dat project een groep aanmaken.
Bleeve pakt een fee op de klanten die ze aanbrengen bij de lokale installateurs en andere aanbieders. De tweede inkomstenstroom moet komen van gemeenten, die een abonnement kunnen nemen op de data die Bleeve verzamelt.
In 2014 kreeg Bleeve subsidie van Stichting Doen, begin vorig jaar volgde het een Rockstart-acceleratorprogramma. Bleeve startte in januari en heeft nu een negenkoppig team. Zo’n veertig installateurs zijn aangesloten – de dekking is landelijk – en daar komen er 1 of 2 per week bij.