Albin Bronkhorst en Raoul Manten laten met Fastr webshoppers binnen 2 clicks afrekenen. Die snelheid en gemak zijn koren op de molen van online winkels, die zo meer omzet kunnen genereren.
Voorwaarde is wel dat online shoppers hun (betaal)gegevens willen afstaan voor de Fastr shoppingaccount, waarin ze al hun voorkeuren bewaren: hoe ze willen betalen, waar ze geleverd willen krijgen of waar ze willen ophalen, en waar de factuur heen moet.
Fastr claimt dat het het bestel- en betaalproces 50 tot 95 procent korter maakt, wat de conversie een boost geeft van 5 tot 10 procent. ‘We gaan retailers met hardcore metrics overtuigen’, zegt Bronkhorst. De grootste uitdaging: alle retailers en consumenten een Fastr-account laten aanmaken. De eerste klanten maken nu gebruik van de app, zegt Bronkhorst. Vanaf 1 december is Fastr beschikbaar via de app store van SEOshop, een van de grootste makers van webwinkelsoftware.
Voor consumenten is een Fastr-account gratis. Winkeliers betalen een vergoeding van enkele centen per transactie. Volgend jaar wil Fastr uitrollen naar Engeland en Duitsland. Daarvoor wil het 350.000 euro ophalen bij 1 of meerdere investeerders.