Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MT Next Leadership 50 2019

Suzanna Koning (Directeur News and Data bij Sanoma)

Krijg je van de Albert Heijn een persoonlijke aanbieding via je Bonuskaart, dan mag je Suzanna Koning (1982) daar dankbaar voor zijn. Het was Koning die in 2013 in haar rol als Director Customer Loyalty de persoonlijke Bonuskaart uitrolt. Ook binnen de Engelse supermarkt Marks & Spencers rolt ze een zogenaamde loyalty programma uit in haar rol als Global Director Loyalty & Insights. Koning begint haar loopbaan bij McKinsey, als consultant gespecialiseerd in Strategy & Corporate Finance. Na vier jaar stapt ze over naar Danone, waar ze als Global Strategy Director voor het eerst aan het MT rapporteert. Bij Albert Heijn, Marks & Spencers, maar ook bij Brand Loyalty – waar ze Global Strategy & President North America wordt – is dat ook het geval. Sinds een jaar zit ze zelf in die Raad van Bestuur, als Director News & Data bij Sanoma. Koning is de uitgever van Nu.nl. ‘De hoeveelheid data waarover we kunnen beschikken is een candy store, die groter is dan retailers als Ahold’, zegt ze erover in een interview met Adformatie.