Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Martijn Koning (1978) werkt sinds mei 2019 bij netbeheerder Alliander, waar hij verantwoordelijk is voor IT, data en digitalisering. Het is geen onbekend speelveld voor hem: in de bijna zestien jaar dat Koning bij zijn voormalig werkgever KPN carrière maakt; houdt hij zich binnen verschillende afdelingen bezig met de ontwikkeling van IT, data en business. Hij begint bij KPN in 2003, na een bachelor Management and Organization aan de Rijksuniversiteit Groningen. Binnen twee jaar heeft hij er zijn eerste managementpositie te pakken en gaat hij aan de slag als Manager Costumer Intelligence, verantwoordelijk voor het ontwikkelen van voorspellende modellen. Via afdelingen binnen KPN Contact en KPN Mobiel, waar hij beiden ook deelneemt in het MT, komt hij in 2013 voor de taak te staan om de digitalisering strategie van KPN te leiden. De nieuw opgezette organisatie Data & Analytics valt vanaf 2015 onder zijn verantwoordelijkheid. Al die digitale kennis kan Koning goed combineren met de uitdagingen van de energietransitie waar nutsbedrijf Alliander met ruim 5,7 miljoen klanten mee te maken heeft.