Randstad-ceo Jacques van den Broek was in 2016 op overnamepad. Zo kocht het uitzendbureau onder andere het advies- en detacheringsbureau BMC, vacaturewebsite Monster Worldwide, het in technisch adviseurs en ingenieurs gespecialiseerde Franse uitzendbureau Ausy én het Duitse platform voor freelanceklussen Twago.
Al die overnames van kleine bedrijven passen in de strategie van Randstad. Van den Broek wil het marktaandeel wereldwijd laten groeien, een technologische inhaalslag maken en groeien in de markt van professional services.De financiële ruimte is er. De totale omzet over 2016 is 20,68 miljard euro, een groei van 8 procent ten opzichte van 2015. Maar de ambitieuze Van den Broek, die zijn personeel graag prikkelt (‘daarmee creëer je energie, houd je mensen scherp en kom je op nieuwe dingen’), is nog lang niet tevreden. In Japan en het Verenigd Koninkrijk heeft Randstad nog niet de begeerde top 3-positie. Grote kans op meer overnames daar, dus.