Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MT500 (2017)

30. AkzoNobel

logo akzo

CEO: Ton Büchner

Ondanks de stijgende verkoop van verfproducten, daalden in 2016 de winst en omzet van verf- en chemiebedrijf AkzoNobel. Schommelende wisselkoersen en de crisis in de scheepvaart en olie- en gasindustrie maakten een abrupt eind aan de stijgende lijn van een jaar eerder. De omzet daalde met 4 procent, tot 14,2 miljard euro. IJzersterke financiële discipline zou ervoor gezorgd hebben dat de schade nog meevalt. De Nederlandse chemiereus slaat op het gebeid van corporate communicatie en pr de moderne weg in. Het bedrijf nam tientallen nieuwe medewerkers aan voor die afdelingen. Digital natives die met online content de boodschap van AkzoNobel beter voor het voetlicht moeten brengen. Eén missie die het bedrijf graag uitdraagt: wij investeren volop in duurzaamheid, innovatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid. In tegenstelling tot die grote concurrent uit Amerika: PPG. Of de naam AkzoNobel volgend jaar nog in deze lijst staat? Erg ongewis, nu PPG een vijandige overname overweegt.