Bedrijf NPO
Functie Lid RvB
Sinds 2012
Shula Rijxman, lid van de Raad van Bestuur van de NPO, is niet voor niets door het tijdschrift Opzij uitgeroepen tot machtigste vrouw in media. Zij heeft in de tweekoppige raad van bestuur van de NPO de innovatie-agenda in portefeuille en is in die rol betrokken bij digitale innovaties zoals videostreamingdienst NL ziet, een samenwerking met RTL en SBS. Ook is ze verantwoordelijk voor de, volgens sommigen, omstreden nieuwe merkstrategie van de publieke omroep, waaronder Nederland 1, 2 en 3 zijn vervangen door NPO 1, 2 en 3.
Daarover zei ze tegen De Volkskrant: 'De mediawereld verandert in een enorm snel tempo, waarbij jongeren en ook steeds meer ouderen vaker online televisie kijken en radio luisteren, bijvoorbeeld via iPads en laptops. Om niet te verdrinken in het enorme aanbod moeten we ervoor zorgen dat onze programma's ook daar goed gevonden kunnen blijven worden. Dat kan alleen maar onder één knop, die van de NPO. Er is op die tablets en smart-tv's gewoon geen ruimte voor 20 knoppen voor zowel Nederland 1, Nederland 2, 3FM, de omroepen afzonderlijk, enzovoort.'