Manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland
Duurzaamheid is een rode draad door de carrière van Sanne Bogaarts. Tijdens haar stage bij Heineken doet ze onderzoek naar duurzaamheid en gaat daarna aan de slag bij communicatiebureau Bureau van Sintnicolaas, dat veel non-profit klanten heeft in de voedselindustrie. Het blijkt een opstapje naar supermarktketen Lidl. Ze begint er in 2012 en is er nu bijna drie jaar manager corporate social responsability.
Hoewel veel mensen anders denken, gaat discount en duurzaamheid best samen, vindt Bogaarts. ‘Onze formule maakt het juist makkelijk om ons assortiment te verduurzamen’, zegt ze in een interview met Nieuwe Oogst. ‘In plaats van acht soorten melkchocoladehagelslag te verkopen, verkopen wij er maar één. Als wij kiezen voor een duurzaam geproduceerd product, zetten we gelijk grote stappen.’ Groot succes boekt Bogaarts met de Lidl Green Bag. De nylon tas is bedoeld als milieuvriendelijk alternatief voor de plastic zakjes.