Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2016

Wouter van Vloten

Bouwjaar 1976
Is Head of Marketing Northern EMEA
Goudhaan in 2016
Opleiding HBO Marketing Management (Hogeschool Marcus Verbeek)

Wouter van Vloten is sinds een half jaar de marketingdirecteur voor LinkedIn in de Benelux, de Dach-landen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) en Scandinavië. Deze ervaren marketeer is in 2013 aangetrokken om de merkpositionering van het sociale mediaplatform te versterken.

LinkedIn heeft wereldwijd 450 miljoen geregistreerde leden, waarvan ruim 4,5 miljoen in Nederland. De omzet in het tweede kwartaal van dit jaar kwam uit op 933 miljoen dollar. Maar onderaan de streep was het nettoverlies 119 miljoen dollar. Genoeg werk nog aan de winkel om de online business winstgevend te maken. Microsoft ziet in ieder geval genoeg toekomst in Linkedin en telde 26 miljard dollar in cash neer voor het bedrijf uit Mountain View.

Van Vloten heeft het marketingvak geleerd bij diverse IT- en technologiebedrijven zoals HP, Techdata en Symantec. Bij het laatstgenoemde bedrijf heeft Van Vloten zich opgewerkt tot senior marketingmanager Benelux. Bij softwarebedrijf Bluecat Networks vielen alle Europese marketingactiviteiten onder zijn hoede.
Zijn kracht is het in de markt zetten van nieuwe producten en diensten en het implementeren van marketing – en commerciële partnerships. In een reactie zegt Van Vloten: 'We helpen bedrijven om het beste talent te vinden. Dit doen we middels de inzet van de modernste marketingtechnieken, continue innovatie en zoeken naar schaalvoordelen’.