Bouwjaar 1972
Is VP Product management Sports, TomTom
Goudhaan in 2016
Opleiding Elektrotechniek, TU Eindhoven
Deze geboren Limburger, opgeleid als techneut, is een echte productenman. En al meer dan 20 jaar verantwoordelijk voor de marketing van high-tech consumentenproducten van TomTom en eerder Philips. Walter Hermsen wéét en bewijst hoe je een nieuw product aan de man brengt. Hij wordt intern geroemd om zijn implementatievermogen, marketingpower en innovatiekracht. Voor Philips zat hij in Nederland, Oostenrijk en Singapore en deed hij de productmarketing voor dvd-spelers, home theatersystemen en zelfs CCTV beveiligingscamera's. Bij TomTom was hij de man achter de marketing van de zeer succesvolle navigatiekastjes en – kaarten en aanverwante diensten.
TomTom stort zich ook de markt van de slimme sportwearables waar ook een Fitbit en Garmin zich in begeven. Aan hem de taak om zijn eerdere successen ook voor deze tak van sport te herhalen.