Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2016

Thecla Schaeffer

Bouwjaar 1974 Is CMO en lid directieteam, G-Star Goudhaan in 2016 en 2017 Opleiding Culturele en Sociale Psychologie (Radboud Universiteit Nijmegen) “Thecla Schaeffer boog een mooi Nederlands b2b-bedrijf om naar een schitterend b2c-wereldmerk in een sterk concurrerende markt. Dat is knap. Heel knap.” Dit zei de Marketeer of the Year 2017-jury over G-Star-CMO Thecla Schaeffer. Deze titel greep ze overigens net mis, maar dat zal haar waarschijnlijk een zorg wezen. Schaeffer sleepte al vele marketingprijzen in de wacht en wist megaster Pharrell Williams aan zich te binden met de campagne 'Raw for the Oceans'. Nog veel belangrijker: zij maakte van G-Star definitief een succesvol internationaal merk.

Bouwjaar 1974
Is Chief Marketing Office/ lid directieteam, G-Star
Goudhaan in 2016
Opleiding Culturele en Sociale Psychologie (Radbouw Universiteit Nijmegen)

Iedere advertentie of reclameuiting van G-Star gaat langs het bureau van Thecla Schaeffer. Het was Schaeffer die de samenwerking met wereldster Pharell Williams voor elkaar kreeg. Hun gezamenlijke campagne 'Raw for the Oceans', voor een spijkerbroek gemaakt van plastic uit de wereldoceanen, levert G-Star naar eigen zeggen 'miljoenen euro's aan PR-waarde op'. En PR-waarde, daar wordt zij als CMO op afgerekend.

Deze Eindhovense was voorbestemd voor een wetenschappelijke carrière aan de Radboud Universiteit, waar ze promoveerde als sociaal psycholoog. Maar het liep anders. Bij het invloedrijke bureau FHV BBDO schopt ze het tot directeur strategie, maar de wereld van de mode lonkt.

Binnen 3 jaar stoomt ze door tot het directieteam van het hippe, online kledingmerk G-Star. Dit talent leidt de marketingdivisie en heeft vele petten op: strategie, PR, retailmarketing, media-inkoop, digital marketing, events, vormgeving en projecten. Tegenover vakblad Adformatie zei ze: ‘Bijzondere producten hebben geen ingewikkelde marketing nodig’. Ze wordt door marketingvolgers geroemd als een 'intelligente, gestructureerde denker die het abstracte begrijpelijk maakt'. Sleepte in haar loopbaan vele marketingprijzen in de wacht, waaronder een Grand Prix voor de 'Raw for the Oceans'-campagne, zeg maar de Oscars in de wereldwijde reclamewereld.