Bouwjaar 1978
Is Director of Transformation Shared Operations, Tele2
Goudhaan in 2016
Opleiding Business Management (HBO)
Deze telecommer was 33 jaar toen ze managing director werd bij de Nederlandse internetprovider InterNLnet. Ooit gestart bij Scarlet en groot geworden bij de Zweedse prijsvechter waar ze diverse functies doorliep (project manager billing, Market Area Billing Manager Benelux).
Werkte daarna op het hoofdkantoor in Stockholm op de afdeling fusies & overnames en werd Chief Information Officer bij Tele2 Oostenrijk.
Kreeg toen de kans om bij BBned de IT-organisatie te leiden en werd directeur van InterNLnet toen dat bedrijf werd overgenomen.
Tele2, dat BBned overname, stelde haar aan als Chief Information Officer voor de Nederlandse organisatie. Daarna volgde een stevige operationele directiepositie van het onderdeel Transformation Shared Operations, wederom in Stockholm.
Zelf zegt ze over haar uitdaging voor het komende jaar: 'Mijn uitdaging is om een goed functionerende organisatie nog beter, slimmer te maken. Niet alleen door systemen te vervangen en slim aan elkaar te knopen, maar ook door meer efficiency in processen te brengen en ervoor te zorgen dat de samenwerking tussen de verschillende landen binnen de Tele2 Group maximaal wordt benut. Bijvoorbeeld door de kennis en ervaring te ontsluiten en samen te brengen in internationale teams. Mijn team kijkt bijvoorbeeld hoe het Nederlandse team maximaal kan profiteren van de ervaring met grote 4G dataproposities in de Zweedse markt. Of hoe we IT-ontwikkelingsteams, de echte bouwers van de IT, uit India integreren in de commerciële teams in de negen landen van onze groep'.
'In mijn optiek is de telecomindustrie uniek. Waar innovatie meestal vanuit de industrie zelf komt en redelijk te voorspellen is, komt deze in telecom van alle kanten. Een populaire nieuwe app kan van de ene op de andere dag het gedrag van al onze klanten drastisch veranderen, waardoor de eisen voor onze systemen ook veranderen. Mijn team moet er niet alleen voor zorgen dat we dit soort ‘aardverschuivingen’ aankunnen, maar vooral ook hoe we van deze kans kunnen profiteren. Niet omdat het moet, maar omdat we bij Tele2 niet zo snel tevreden zijn'.