Bouwjaar 1972
Is Chief Technology Officer, Telegraaf Media Groep
Goudhaan in 2016
Opleiding Luchtvaart – en Ruimtetechniek (TU Delft)
Rutger Pannekoek, opgeleid als luchtvaart – en ruimteexpert, verkoos een loopbaan in de IT en media. Groot geworden als IT projectmanager bij KLM, waarna hij na zeven jaar kiest voor het kleinere, opkomende technologieconcern TomTom. Daar breidt hij zijn leidinggevende skills uit als IT infrastructuur-manager en developmentmanager.
Na TomTom grijpt hij de kans om als IT-directeur het veel kleinere e-commerceplatform iBood sneller te laten groeien. Vervolgens kiest hij voor de uitgeverijwereld op het snijvlak van IT en commercie: eerst als Chief Technology Officer bij VNU Media, dat opging in De Persgroep. Daar was hij als directeur eindverantwoordelijk voor de IT achter mediamerken als Nationale Vacaturebank, Autotrack, Tweakers en Intermediair.
Een van zijn oud-collega's merkt op: 'Rutger brengt structuur en processen in lijn met de strategie en bedrijfsdoelstellingen en bouwt dan aan een gemotiveerd en professioneel team om de plannen te realiseren. Denkt goed mee op strategisch niveau en geeft actief input aan de richting van de onderneming. Een gedreven, positief kritische professional waarmee het zeer fijn werken is. Daarbij is Rutger een goede en fijne collega met humor en een goed verhaal’.
Sinds enkele maanden is hij aangetrokken door de Telegraaf Media Groep om daar als Chief Technical Officer de online Telegraaf-merken te laten groeien in een snel veranderde en sterk concurrerende mediaomgeving.