Bouwjaar 1978
Is Global Manager People, Happiness & Development bij Booking.com
Goudhaan in 2015
Opleiding Lucht- en Ruimtevaarttechniek (TU Delft), MBA (Harvard Business School)
Robbert Huisman is rocket scientist. Een echte. Voor zijn afstudeerproject ontwikkelde hij een spionagevliegtuig. Toch trok de zakenwereld meer dan de ruimtetechniek. Huisman wilde weten hoe bedrijven werken en hoe strategische keuzes tot stand komen. Via consultancy werd gaandeweg zijn interesse gewekt voor alles wat te maken heeft met e-commerce en ondernemerschap. Hij werkte voor durfkapitalisten in Amerika, startte zelf wat bedrijfjes en haalde er zijn MBA aan Harvard. Daar leerde hij ook zijn huidige echtgenote Tamara Obradov (eveneens debuterend Goudhaantje) kennen.
Toen hij, terug in Nederland, zijn eerste kop koffie dronk bij Booking.com was hij verkocht. Huisman zit in het Customer Service Leadership Team. Daar is hij verantwoordelijk voor de strategie en implementatie van de wereldwijde training en ontwikkeling van personeel, de kwaliteit van de klantenservice en de motivatie van het personeel. Deze Global Manager People, Happiness & Development moet meer dan 5.000 mensen in customer service blij en gemotiveerd houden. En daar wordt hij zelf dan weer erg happy van.
'Happiness is lastig te meten. Ik heb niet de illusie dat ik op een knop kan drukken om mensen gelukkig te maken, maar ik heb wel impact op onze mensen wereldwijd, door de training en coaching die we geven. Dat geeft veel voldoening. Het leuke is dat we daardoor niet alleen een betere werkgever zijn, maar ook betere resultaten halen. Als je begrijpt hoe medewerkers werken en wat hen motiveert, kun je een betere dienst leveren aan de klant.'