Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2015

Maurits Croon

Bouwjaar 1973
Is Director Strategy & Strategic Marketing bij Mammoet
Goudhaan in 2015
Opleiding Royal Agricultural College (Cirencester, Engeland), Bedrijfseconomie (Rijksuniversiteit Groningen)

Maurits Croon begon als strategieconsultant bij Nolan Norton (KPMG) en werkte daarna bij corporate finance-boetiek Chestnut Corporate Finance. Daar werd hij ingeschakeld om voor participatiemaatschappij NPM Capital, onderdeel van handelsconcern SHV, de smallcap-portefeuille af te bouwen. Zo kwam hij terecht bij SHV-dochter The Clean Energy Company (later opgegaan in SHV Energy). Inmiddels werkt hij alweer vier jaar aan het ontwikkelen en uitvoeren van strategie bij een andere SHV-onderneming: Mammoet. Deze wereldmarktleider in zwaar hijswerk en complexe transporten werkt vooral in de petrochemie- en energiesector, maar is misschien nog steeds wel het bekendst van het lichten van de Russische onderzeeër Koersk, in 2001. Momenteel transformeert het bedrijf zich van een onderneming die sterk vanuit techniek en materieel dacht, naar een meer oplossingsgerichte dienstverlener. Eerder en actiever met de klant meedenken dus. Dat lukt steeds beter en daar is Croon trots op. “Dit is een vrij conservatieve industrie. Daarbinnen is het best moeilijk om mensen anders te laten denken en handelen. Het is mooi dat wij er als bedrijf in slagen stapje voor stapje de mindset te veranderen en ons onderscheidend te positioneren.” Maurits Croon is zoon van Floris Croon, oprichter van Boer & Croon. Belangrijkste levensles die zijn vader op Maurits overbracht? “Onafhankelijk denken en gedrevenheid.”