Bouwjaar 1976
Is Chief Commercial Officer bij Coolblue
Goudhaan in 2015
Opleiding Bedrijfskunde (Universiteit Maastricht), Register Controller (Erasmus Universiteit Rotterdam)
Jasper Hoogeweegen begon zijn carrière bij Shell. Daar werkte hij als business analist op finance. Na twee jaar maakte hij de overstap naar marketing, waar hij verantwoordelijk was voor de winkels bij alle Shell-stations. Omdat hij een omgeving zocht waarin hij een extreme leercurve kon doormaken, vertrok hij naar Bain & Company.
Als consultant deed hij 4 jaar lang veel verschillende opdrachten, maar na die tijd begon het ook weer te kriebelen. Hoogeweegen wilde niet alleen advies geven, maar ook zelf aan het stuur zitten. Hij belde zelf webwinkel Coolblue toen hij op LinkedIn zag dat de toenmalige cfo iets anders ging doen. En hij kreeg de baan.
Twee jaar geleden maakte hij de switch naar cco, wat hem verantwoordelijk maakt voor de commerciële teams, winkels en business to business. De commerciële rol past hem beter dan de financiële, aldus Hoogeweegen. 'Mijn hart gaat meer uit naar het aanzwengelen van de groei dan het beheersen van de kosten.' En groeien, dat doet Coolblue. In de 5 jaar dat hij er werkt, steeg de omzet van 90 miljoen euro in 2010 naar een verwachte 500 miljoen dit jaar. Hoogeweegen: 'De groeikansen liggen voor het oprapen. Het is aan ons om de juiste kansen te kiezen.'
Bouwjaar 1976
Is Chief Commercial Officer bij Coolblue
Goudhaan in 2015 en 2016
Opleiding Bedrijfskunde (Universiteit Maastricht), Register Controller (Erasmus Universiteit Rotterdam)
Jasper Hoogeweegen begon zijn carrière bij Shell, waar hij werkte als businessanalist op finance. De twee jaar daarna was hij als marketeer verantwoordelijk voor de winkels bij alle Shell-stations. Omdat hij een omgeving zocht waarin hij een extreme leercurve kon doormaken, vertrok hij naar adviesclub Bain & Company. Vier jaar lang deed hij als consultant zeer veel ervaring op, maar na die tijd begon het ook weer te kriebelen. Hoogeweegen wilde niet alleen advies geven, maar ook zelf aan het stuur zitten. Hij belde zelf webwinkel Coolblue toen hij op LinkedIn zag dat de toenmalige cfo iets anders ging doen. En hij kreeg de baan, heel knap.
Na twee jaar maakte hij de switch naar cco, wat hem verantwoordelijk maakt voor de commerciële teams, winkels en business-to-business. De commerciële rol past hem beter dan de financiële, aldus Hoogeweegen. 'Mijn hart gaat meer uit naar het aanzwengelen van de groei dan het beheersen van de kosten.'
En groeien, dat doet deze club uit Rotterdam, keihard. Waar in 2010 nog 90 miljoen euro werd omgezet, groeide de omzet in 2015 naar ca. 550 miljoen euro. Deze zomer voorspelt ceo Pieter Zwart dat Coolblue de magische grens van 1 miljard euro omzet gaat doorbreken. Zoals ze in Rotterdam zeggen: 'geen woorden, maar daden', een omgeving waar Hoogeweegen zich als een vis in het water voelt.