Bouwjaar 1974
Is Directeur Branded Nederland bij FrieslandCampina
Goudhaan in 2015
Opleiding Bachelor Internationale Economie en Japankunde (Erasmus Universiteit Rotterdam), Master Internationale Betrekkingen (Rijks Universiteit Groningen), MBA (Bradford)
Berndt Kodden is de jongste managing director van FrieslandCampina. Hij werkt al sinds 1999 bij het zuivelconcern. Zijn eerste baan was business development & sales manager Pharma bij Domo, het bedrijfsonderdeel dat zuivelingrediënten produceert voor medische voeding. De afgelopen tien jaar werkte Kodden voor FrieslandCampina in Azië, in achtereenvolgens Vietnam, Indonesië, Maleisië en Singapore. Sinds 2010 was hij er verantwoordelijk voor kindervoeding in meer dan 25 landen waaronder Rusland, China, Indonesië, Vietnam en Saoedi-Arabië. In die tijd verdubbelde de omzet naar meer dan 1 miljard dollar. Zo wist hij het relatief kleine Friso in Azië te transformeren tot een speler van formaat. Zijn internationale ervaring en succes in het buitenland leverden hem vorig jaar de Young Captain Award op. Sinds januari van dit jaar is Kodden terug in Nederland, waar hij de verantwoordelijkheid draagt over oerhollandse merken als Campina, Milner en Appelsientje. Zijn managementvisie? “Durf te twijfelen, want juist dan stel je de juiste vragen”, zo zei hij eerder al tegen MT.
Bouwjaar 1974
Is Directeur Branded Nederland bij FrieslandCampina
Goudhaan in 2015 en 2016
Opleiding Bachelor Internationale Economie en Japankunde (Erasmus Universiteit Rotterdam), Master Internationale Betrekkingen (Rijks Universiteit Groningen), MBA (Bradford)
Berndt Kodden is de jongste managing director van FrieslandCampina, waar hij al sinds 1999 werkt. Zijn eerste baan was business development & sales manager Pharma bij Domo, het bedrijfsonderdeel dat zuivelingrediënten produceert voor medische voeding. De afgelopen tien jaar werkte Kodden voor FrieslandCampina in Azië, in achtereenvolgens Vietnam, Indonesië, Maleisië en Singapore. Sinds 2010 was hij er verantwoordelijk voor kindervoeding in meer dan 25 landen waaronder Rusland, China, Indonesië, Vietnam en Saoedi-Arabië. In die tijd verdubbelde de omzet naar meer dan 1 miljard dollar. Zo wist hij het relatief kleine Friso in Azië te transformeren tot een speler van formaat.
Zijn internationale ervaring en succes in het buitenland leverden hem in 2014 de Young Captain Award op. Sinds 2015 is Kodden terug in Nederland, waar hij de verantwoordelijkheid draagt over oerhollandse merken als Campina, Milner en Appelsientje. Zijn managementvisie? 'Durf te twijfelen, want juist dan stel je de juiste vragen', zo zei hij eerder al tegen MT.