Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2015

Bart Kuppens

Bouwjaar 1973
Is Vice President Marketing Foods, Home & Personal Care Benelux bij Unilever
Goudhaan in 2015
Opleiding Technische Bedrijfskunde (TU Enschede)

Dit goudhaantje vindt zichzelf eigenlijk al een beetje oud. 'Zeker vergeleken met Mark Zuckerberg.' Voordat hij overstapte naar Unilever werkte Bart Kuppens 14 jaar lang in allerlei commerciële rollen bij Procter & Gamble, in binnen- en buitenland en met steeds toenemende verantwoordelijkheid. Zijn laatste functie bij P&G was die van commercieel directeur Nederland.

Wat hem bij Unilever aanspreekt, is de ambitie van het bedrijf om te groeien door zich in te zetten voor een duurzamere wereld. Dat betekent: minder drijfgas in de deodoranten, geen plofkippen meer in de knakworsten van Unox en minder zout in de ketjap van Conimex. Zijn grootste uitdaging is inspelen op een snel veranderende wereld waarin er steeds meer discussie is over voeding. Relevant blijven, door trends op te pikken, zoals glutenvrije of lokaal geproduceerde producten.

Als leidinggevende wil Kuppens een veilige omgeving creëren waarin mensen durven te zeggen wat ze denken, ook als dat een tegendraadse mening is. 'Er zijn voor mij geen heilige huisjes. Ik wil toegankelijk zijn. Er zit geen deur in mijn kantoor. Letterlijk.'

In zijn vrije tijd runt Kuppens een wijncollectief met vrienden. Voor de lol, niet voor de winst. Na aftrek van de eigen wijnconsumptie draait de vriendengroep break-even.

Goudhaantjes 2016

Bart Kuppens

Bouwjaar 1973
Is Vice President Marketing Foods, Home & Personal Care Benelux bij Unilever
Goudhaan in 2015 en 2016
Opleiding Technische Bedrijfskunde (TU Enschede)

Strategische productmarketeer in hart en nieren met zeer veel managementervaring. Bart Kuppens diende 14 jaar lang in allerlei commerciële rollen Procter & Gamble, zowel in binnen- en buitenland en met steeds toenemende verantwoordelijkheid. Zijn loyaliteit werd beloond: hij werd de commercieel directeur van P&G Nederland.

De duurzame agenda van Paul Polman dreef hem naar Unilever. Hij wil zich professioneel en persoonlijk graag inzetten voor een duurzamere wereld. Dat betekent: minder drijfgas in de deodoranten, geen plofkippen meer in de knakworsten van Unox en minder zout in de ketjap van Conimex. Zijn grootste uitdaging is inspelen op een snel veranderende wereld waarin er steeds meer discussie is over gezondere voeding. Relevant blijven, door trends op te pikken, zoals glutenvrije of lokaal geproduceerde producten.

Als leidinggevende wil Kuppens een veilige omgeving creëren waarin mensen durven te zeggen wat ze denken, ook als dat een tegendraadse mening is. 'Er zijn voor mij geen heilige huisjes. Ik wil toegankelijk zijn. Er zit geen deur in mijn kantoor. Letterlijk.'

In zijn vrije tijd runt Kuppens een wijncollectief met vrienden. Voor de lol, niet voor de winst. Na aftrek van de eigen wijnconsumptie draait de vriendengroep break-even. Ook is hij ruim 4,5 jaar bestuurslid van de stichting Ik Kies Bewust.