Bouwjaar 1973
Is Managing director en vice president marketing bij Unilever Australië & Nieuw-Zeeland
Goudhaan in 2011, 2012, 2013, 2014
Opleiding Internationale bedrijfskunde (Universiteit Maastricht), MBA (Insead)
Goudhaantje annex globetrotter. Er zijn weinig plekken op de wereld waar Hugo Verkuil niet een deel van Unilever heeft aangestuurd. Verkuil runt op dit moment de Australische & Nieuw-Zeelandse marketingactiviteiten van de voedingsmiddelengigant. Hij begon zijn loopbaan bij strategieconsultancy OC&C, maar stapte na een halfjaar adviseren over naar het traineeklasje van Shell, dat hem prompt in Buenos Aires detacheerde. Nog eens 4 maanden later probeerde hij het opnieuw in de advieswereld, ditmaal bij Boston Consulting Group. Daar hield hij het zeseneenhalf jaar uit. De ijsjesdivisie van Unilever benoemde hem op 32-jarige leeftijd tot directeur global strategy & breakthrough innovation en daar zette zijn carrière zich in de zakenklasse van het vliegtuig voort: achtereenvolgens werkte hij in Rome, Istanboel en Kuala Lumpur. Sinds januari 2013 is Sidney zijn standplaats.
bouwjaar 1973
is head of foods Brunei, Malaysia, Singapore Unilever
Als het aantal landen waar je hebt gezeten maatgevend is voor de vraag of je top gaat bereiken, dan gooit deze Hugo Verkuil hoge ogen. Ook voor zijn vorige werkgevers Shell en Boston Consulting Group reisde hij al veel. Bij Unilever, waar hij sinds 2005 werkt, is dat niet opgehouden. Zijn huidige baan kreeg hij in septemer 2010. In nog geen twee jaar tijd wist hij in zijn regio prachtige groeicijfers te realiseren.
Bouwjaar 1973
Is Managing director & vice president marketing in Australië/Nieuw Zeeland bij Unilever
Goudhaan in 2011, 2012, 2013
Opleiding INSEAD in Fontainebleau
Oke, hij kreeg 'm niet, de Young Captain Award in 2010. Maar een nominatie op 37-jarige leeftijd is ook wat waard. Feit is dat Hugo Verkuil als een raket gaat binnen Unilever. Er zijn weinig landen die niet genoemd worden in zijn cv. Voor Unilever was hij eerst gestationeerd in Italië en Turkije. Daar ontwikkelde hij zijn specialisme: het verkopen van ijs in opkomende markten. In september 2010 werd Verkuil naar Kuala Lumpur gezonden, waar hij leiding gaf aan het 'foods'-bedrijf voor Maleisië, Singapore en Brunei. Niet veel later werd hij daar gepromoot en verantwoordelijk gemaakt voor de marketing van alle categoriën, inclusief 'Home and Personal Care'. Na drie jaar Azië werd Verkuil aan het begin van het jaar nog wat verder weg van Nederland gestuurd. Door allerhande positiewisselingen moest hij namelijk aan de slag als managing director en vice president van Unilever in Australië en Nieuw Zeeland, waardoor hij nu in zes van de zeven werelddelen heeft gewoond of gewerkt.