Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2012

Dorkas Koenen

bouwjaar 1970
is directeur marketing/member commercial leadership team, Essent/RWE

Deze marketing whizz van Essent krijgt goede rapportcijfers van zijn baas. Koenen werd een jaar of twee geleden binnengehaald om de organisatie een flinke duw in de commerciële richting te geven, met slimme, doelgroepgerichte producten en gadgets die de consument moeten helpen energiezuinig te leven. Hij schijnt daarin te slagen, Essent weet in een razend moeilijke markt nieuwe consumenten te trekken. Koenen is een gewiekste carrièremaker en zal over niet al te lange tijd vast wel weer een stapje hogerop willen. De vraag is of dat bij Essent zal gaan zijn.

Goudhaantjes 2013

Dorkas Koenen

Bouwjaar 1970
Is Chief marketing officer bij Essent
Goudhaan in 2011, 2012, 2013
Opleiding HEAO Communicatie, Bestuurskunde (VU), Communication & Media Strategy (RUG),
Executive Master of Marketing (TiasNimbas), Register Marketeer

Al drie jaar is Dorkas Koenen de man die Essent cool moet maken. Hij werd binnengehaald om de oude, saaie en ambtelijke energieleverancier van een hipper en commercieler sausje te voorzien. En nog belangrijker, het klantbelang te verankeren in de organisatie. Hij ziet zichzelf in zijn rol als marketeer als de ultieme hoeder van die groep stakeholders. Koenen doet iets goed, want Essent blijft keurig overeend in de Nederlandse vechtmarkt voor energieleveranciers. Dorkas Koenen is behoorlijk carrièreminded. Vorig jaar verwachtten we al half en half een stap naar boven, binnen of buiten Essent. Dat gebeurde niet, misschien dit jaar dan maar? En, volkomen triviaal: Koenen is een schoolvriend van Kees Zegers, de man die NU.nl oprichtte.