Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2012

Eugenie van Wiechen

bouwjaar 1969
is directeur-uitgever FD Mediagroep

Een veteraan die we handhaven omdat ze steeds weer een interessante move maakt. In negatieve zin zou je d'r ook een ordinaire jobhopper kunnen noemen, maar deze nieuwe baan is er niet een voor een opportunist. FD Media heef net als al die andere mediabedrijven grote moeite om een winstgevende toekomst voor zichzelf te creëren en de online expertise van deze ex-McKinseyaan zou er wel eens heel goed van pas kunnen komen.

Goudhaantjes 2013

Eugenie van Wiechen

Bouwjaar 1969
Is Directeur-uitgever bij FD Mediagroep
Goudhaan in 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Opleiding
Chemische technologie (UvA), moleculaire biologie (Harvard Medical School, Boston), Insead MBA (Fontainebleau)

Ontdekkingsreiziger wilde ze worden, toen Eugenie van Wiechen een meisje van tien was. Hoewel ze misschien geen nieuwe geografische gebieden heeft verkend, heeft ze al wel een hele ontdekkingsreis in het bedrijfsleven achter de rug. Zo was ze management consultant bij McKinsey, stond aan het hoofd van de marketingafdeling van Sanoma, leidde als algemeen directeur Marktplaats/Ebay, zette als country manager het eerste Europese filiaal van LinkedIn op poten en inmiddels is ze directeur-uitgever bij FD Mediagroep. Niet iemand die voor één gat te vangen lijkt dus. Om die reden prijkt haar naam al jaren in onze lijst van Goudhaantjes. Naar eigen zeggen is haar voornaamste kracht haar strategische inzicht, waardoor ze resultaten kan boeken. Een traditionele uitgeverij als FD Mediagroep zal een dergelijke kracht daarom koesteren. Uiteindelijk wil Van Wiechen trouwens best nog eens voor de klas staan om wiskunde te doceren.