Opgericht door: Merijn Wegdam & Oscar Meijer
In: 2003
Eigenaren: Oscar Meijer
Game: meditech
Product: infrarood- en UV-licht tijdens het douchen
Cijfers: 3 miljoen euro in 2014 en 4 miljoen euro in 2015.
Profiel:
De sanitairmarkt is ouderwets, aldus Oscar Meijer, die met zijn Sunshower een nieuwe standaard wil zetten: infrarood- en UV-licht tijdens het douchen. Volgens de oprichter gaat er een preventieve en heilzame werking van uit. Het apparaat ontwikkelt en produceert een systeem voor in de badkamer: infrarood en UV-licht tijdens het douchen. De makers zien de Sunshower als een gezondheidsproduct, dat een preventieve en heilzame werking heeft op de gezondheid.Het bedrijf denkt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. De producten worden in Nederland geproduceerd op een sociale werkplaats. De gebruikte materialen zijn duurzaam.
Waarom gamechanger?
Oscar Meijer: 'Met de Sunshower bieden we een baanbrekend product in een ouderwetse markt.'
Wat is jullie verdienmodel?
Meijer: 'Het verkopen van Sunshowers aan consumenten (via retail kanalen als badkamer speciaalzaken), online partners en aan recreatiewoning-eigenaren.'
Hoe gaan jullie verder groeien?
Meijer: 'We zijn erop gericht op internationalisatie en uitbouw van de medische divisie (Dermasun)'.
Wie is jullie concurrentie?
Meijer: 'Onze concurrenten zijn Hans Grohe en Cleopatra. Beiden maken geen vergelijkbare producten maar zitten in hetzelfde segment.'