Opgericht door: Edzard Gelderman en Pim Slager
In: 2005
Eigenaren: Edzard Gelderman en Pim Slager
Game: kortings – en loyaliteitsprogramma's
Product: online algoritmen achter dagkortingen
Cijfers: In 2014 is er 34 miljoen euro omzet gerealiseerd. In 2015 wordt er 43 miljoen euro verwacht.
Profiel
Een zogeheten ‘Yield Management Platform’ dat dankzij online algoritmen groot is geworden in dagkortingen. Draait dit jaar naar verwachting zo’n 43 miljoen euro omzet, dankzij klanten als Jumbo, Kruidvat, KLM en de NS. Zegt de hoogste korting te kunnen garanderen, iets wat zowel de klant als de leisure-industrie in heel Europa blijkt aan te spreken.
Waarom gamechanger?
Gelderman: "Wij zijn de grootste reseller van tickets voor de leisure markt in Nederland geworden, doordat wij als enige in die markt gebruik maken van een ingenieus yield management platform, dat wij continue doorontwikkelen en waar wij nu heel snel mee uitrollen in Europa. Alleen hierdoor kunnen retailers met onze promoties gegarandeerd de hoogste korting op een dagje uit aan hun klanten aanbieden, de leisure industrie extra bezoekers en een hogere yield genereren en de consument de beste deals krijgen. Hierin zijn we echt onderscheidend."
Verdienmodel?
Gelderman: "Wij vragen een commissie over de verkochte tickets."
Toekomstige groei?
Gelderman: "In Nederland marktleider blijven met promoties in de leisure markt en ons groeipad internationaal vervolgen. Over drie jaar willen we minstens in tien verschillende (Europese) landen actief te zijn."
Concurrentie?
Gelderman: "TN voordeelvouchers is een concurrent van ons."
Lees hier het interview op MT.nl: Dankzij deze algoritmeboer sta je altijd vooraan in het pretpark