Waarom? Wie zelfs in verzadigde muziekmarkt nog kans ziet om een winstgevende niche te vinden, is lekker bezig.
Met zijn bedrijf MassiveMusic heeft Hans Brouwer termen als sonic branding (het ‘laden’ van een merk met een herkenbaar muziekfragment) of broadcast design (het creëren van een audio-identiteit voor een tv-zender) in de markt gezet. MassiveMusic zoekt daarbij naar bestaande muziek in de eigen database, speelt bestaande muziek na in de eigen studio’s of laat een van de componisten in zijn netwerk een nieuw muziekstuk schrijven. Met MassiveTalent heeft het bedrijf ook een online talentenplatform, waaruit de beste muziek eventueel via bedrijfsonderdeel MassivePublishing kan worden uitgegeven.
Als tiener was Brouwer al bassist in een bandje en deejay. Tijdens zijn studie muziekwetenschappen verzorgde hij het management van diverse groepen en artiesten. In 2000 startte hij MassiveMusic, dat nu een wereldwijd muziekproductiebedrijf is met 39 medewerkers in Amsterdam, New York, Los Angeles, Sjanghai en Londen.