Groei: 378 %
Wie: Mohamed Abarkan en Jeroen Kramer
Wat: online marketing
Omzet: ruim 3,5 miljoen
Het Amsterdamse Digimo Media is sinds 2005 specialist in het genereren van online sales en leads en beheert daarvoor, net als mede Fast50-lid Clansman, een affiliate netwerk. Bovendien heeft het een e-maildatabase met meer dan 20 miljoen profielen. Adquick heeft oprichter Mohamed Abarkan zijn netwerk gedoopt, en hij bereikt er voor adverteerders als FNV, Staatsloterij en PostNL massa's potentiële klanten mee.
"Digimo heeft zich altijd onderscheiden door out-of-the-box denken," zegt Kramer. "Als wij een campagne moeten uitvoeren voor een advertiser, willen wij dat alleen maar als het op onze manier mag. We testen eerst verschillende uitingen, pas als dat succesvol is, rollen we uit. Door dit strikte beleid hebben wij vrijwel altijd succesvolle campagnes in de markt gezet." Nee durven zeggen, hoe groot een adverteerder ook is, dat is de sleutel van Digimo's succes.
Kramer, afkomstig van Tradedoubler, heeft in 2011 de organisatie achter Digiom gestroomlijnd. Inmiddels werken er 21 mensen en ondanks de economische crisis heeft Digimo behoorlijk zijn eigen koers kunnen varen, afgezien van een verslechterde betaalmoraal van debiteuren en afboekingen als gevolg van faillissementen.
In Nederland is Adquick onderweg marktleider te worden, daarom moet de komende tijd de groei ook komen uit internationale expansie. "Dit jaar zijn wij de eerste stappen aan het zetten in Duitsland, daar dit nog een behoorlijke groeimarkt is en waar nog voldoende mogelijkheden voor onze organisatie liggen. Verdere expansie in Europa zullen wij stap voor stap bekijken en opzetten."
Ook in wat Digimo 'ketenverlenging' noemt zit nog groei: door samenwerking een vollediger online marketingdienst bieden. Onlangs introduceerde het Adcrystal, een nieuw affiliatenetwerk dat volledig selfservice is, en bovendien voor een vast bedrag richting Digimo per maand te gebruiken is, ongeacht het aantal gegenereerde leads.