Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fast50 2012

44. Adversitement

Groei: 404 %
Wie: Bob Nieme (cvo)
Wat: online analytics
Omzet: meer dan 5 miljoen euro


Adversitement groeit, en groeit door. Sinds 2008 staat het onafgebroken in de Fast50, wat het dit jaar de Most Sustainable Grower Award heeft opgeleverd. Want van een ton naar een miljoen is één ding, het groeitempo volhouden is razend moeilijk.
Bob Nieme is als oprichter en sinds vorig jaar chief visionairy officer van Adversitement een specialist in adviezen rond online analytics, het meten en analyseren van webverkeer, en hij belooft dat hij daarmee als geen ander het bereik en rendement van online marketing kan optimaliseren. Hij heeft de afgelopen jaren veel aanvullende programma’s ontwikkeld voor klanten als Nuon, Funda, Bol.com en Vodafone. Adversitement combineert technologie met adviesdiensten en ontwikkelde vorig jaar in samenwerking met TU Eindhoven ook O2Mc, een beslissingsondersteunend systeem voor marketeers. "Veel analisten kunnen achteraf prachtige rapportages maken, maar wij willen realtime inzicht aanbieden om het proces te optimaliseren." Daartoe voorziet de marketeer het systeem van input als bezoekciijfers, voorraad, marketingdoelen en -budgetten en O2mc suggereert de te nemen stappen.
Adversitement heeft inmiddels vestigingen in Frankrijk, Italië, Turkije en opende begin dit jaar ook een kantoor in Hamburg. "De groei zet door, maar de verdubbelingen in omzet zoals die van de afgelopen jaren zijn zeer uitdagend. Toch hebben we onze langetermijnplannen niet aangepast aan de crisis. Dat hoeft ook niet, sterker nog: we zijn de oplossing voor onze klanten in deze turbulente tijd waar rendement op de online activiteiten een doel op zich is geworden."
Nog een nieuwe activiteit van Adversitement is digital-power.com, een detacheerder van de specialisten die het al meer dan tien jaar inzet bij zijn klanten. "Zo creëren we schaalgrootte op het gebied van kennisexploitatie, het is een data driven detacheringsbureau voor online marketingtalent."
De nieuwe tak zal de omvang van het bedrijf snel doen toenemen. "We scheiden de investeringen van technologie en capaciteit voor bedrijven, zodat zij verstandige en toekomstvaste investeringen kunnen doen in zowel eenmalige aanschaf van technolgie, als continue ondersteuning in het gebruik hiervan."