Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fast50 2012

2. Sanitairwinkel

Groei: 3.509 %
Wie: Erik en Rob van Laarhoven
Wat: online sanitairshop
Omzet: 6,5 miljoen euro

Ligt de bouwmarkt op zijn gat? Niet als je kijkt naar Rorix, het bedrijf van de broers Erik en Rob van Laarhoven. Sinds ze in 2007 begonnen met Sanitairwinkel.nl, de naam verraadt al dat ze in online sanitair doen, hebben ze alleen maar groei gekend. "Die is deels te danken aan de algemene groei van e-commerce met rond de vijftien procent per jaar,: zegt Rob van Laarhoven, "maar we hebben ook veel te danken aan ons hybride verkoopmodel." Exact: Sanitairwinkel verkoopt zowel online als vanuit filialen van baksteen en cement, waarvan er sinds 2010 ook een in België staat. En jazeker, winstgevend is Rorix, de naam waaronder de Van Laarhovens Sanitairwinkel exploiteren, ook. "Het is een kwestie van daar zijn waar de klant zich bevindt, gekoppeld aan een heel gebruiksvriendelijke site en gewoon erg goed zijn in klantenservice." Dagelijks werken zeven man om de site zo toegankelijk mogelijk te houden. Een uitgebreid assortiment helpt ook, en de duidelijke transparante prijzen, die in badkamerland niet vanzelfsprekend zijn.
Het is natuurlijk niet allemaal hosanna bij Rorix. "Door onze omzetgroei, groeit het personeelsbestand ook behoorlijk. Dat is enerzijds ontzettend leuk, anderzijds vind ik het steeds moeilijker worden om bepaalde belangrijke onderwerpen met iedereen op een goede en enthousiaste manier te delen," zegt Van Laarhoven. Met intranet kom je een eind, maar sommige zaken vertel je liever persoonlijk.  Daarvoor zullen de Van Laarhovens flink moeten reizen, want binnenkort gaat ook weer een showroom in Amsterdam open. "We willen absoluut doorgroeien. We geloven in Sanitairwinkel als “keten” in Nederland en België."