Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fast50 2012

1. Belsimpel

Wie: Jeroen Elkhuizen en Jeroen Doorenbos
Wat: webshops in mobiele telefonie
Omzet: ‘meer dan tien miljoen’

Uit de groeicijfers van Belsimpel valt zuinig gezegd af te leiden dat de Jeroens Elkhuizen en Doorenbos toch iets goed doen. Terwijl de markt voor mobiele telefoons overvol lijkt, draait hun webshop als een tierelier. “Daar valt niet één enkele oorzaak voor aan te wijzen, we blijven gewoon heel snel alles wat erbij komt kijken verbeteren: de site zelf, het assortiment, de snelheid van de orderafhandeling, de klantenservice.” Misschien helpt mee, dat de studenten, want dat waren de oprichters die in 2006 vanachter de klassieke keukentafel begonnen, alles rond hun bedrijfsvoering in eigen huis hebben gehouden, inclusief de techniek. “Het heeft jaren gekost om de site, maar ook alle backofficesystemen voor orderafhandeling en voorraadbeheer op het hoogste niveau te krijgen. Pas vanaf 2010 is het een beetje gaan lopen, maar nu gaat het dan ook echt hard.”
Wat heet: Doorenbos wil met Belsimpel niets minder dan de Bol.com van de mobiele telefonie worden. “In de mobiele telefonie is er nog niet zo’n online merk. We hebben op bepaalde productgroepen wel concurrenten, maar niemand pakt het aan zoals wij. De retailketens zijn ook nog niet zo fanatiek met online bezig.” Toekomstige groei mogelijkheden zijn er nog volop, al was het maar op de zakelijke markt, waarvoor Doorenbos een apart label in gedachten heeft. “Maar laten we eerst deze groei – dit jaar weer tachtig procent – goed managen en de service verder verbeteren.”
En ondanks de prijsdruk is Belsimpel winstgevend. “We zijn scherp op de inkoop en de voorraad, zuinig ingesteld en doen niet aan dikdoenerij. We zijn ons bedrijf overigens niet begonnen om financiële redenen. Ik heb mijn studie Geneeskunde in 2010 afgemaakt maar vind het gewoon heel leuk om ons totale bedrijf steeds beter te krijgen en onder de streep de beste te zijn. Alle groei die dat met zich meebrengt is heel bijzonder.”