Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De 50 beste bedrijven van 2013

40. Delta Lloyd

ceo: Niek Hoek

Na bijna 40 jaar onderdeel te zijn geweest van een Britse moeder, is Delta Lloyd sinds vorig jaar weer zelfstandig. Het bedrijf is met ruim 200 jaar een van de oudste verzekeraars van Nederland. Het concern is actief met drie verschillende merken: Delta Lloyd, Ohra en ABN Amro Verzekeringen. Drie vragen aan Ingrid de Graaf, algemeen directeur van de commerciële divisie van Delta Lloyd:

Wat doet het bedrijf goed?

'Delta Lloyd zet de klant centraal. Een voorbeeld is hoe we het klachtenproces hebben vormgegeven: de klanten kunnen zien binnen welke termijn ze antwoord krijgen. Je moet niet alleen zeggen dat je het klantenbelang centraal stelt, maar dat ook doen.'

Een van de grootste veranderingen op de verzekeringsmarkt is de invoering van het provisieverbod. Hoe speelt Delta Lloyd daarop in?

'We vodoen aan de nieuwe regelgeving en ondersteunen adviseurs bij deze transitie. Voor de merken geldt dat het belangrijkste is dat je inspeelt op wensen en eisen van de klant. Dat doen we door klanten financiele zekerheid en duidelijke en betrouwbare oplossingen te bieden. Ook begrijpelijke communicatie en eenvoudige producten maken onderdeel uit van het centraal stellen van het klantbelang.'

De Nederlandse verzekeringsmarkt is verzadigd. Waar liggen voor Delta Lloyd toch nog kansen voor groei?

'Weij zien die vooral in de pensioenmarkt. Daar liggen mogelijkheden om opgebouwde pensioenrechten over te nemen. Voor Delta Lloyd zien we ook kansen liggen bij de zakelijke schademarkt. Daar gaat het wel om de taartpunt van je concurrent. Maar als je het spel goed weet te spelen vanuit de klantlogica, kun je je marktaandeel vergroten. Veel Nederlanders zijn nog steeds niet tevreden over hun verzekeringen.'