Wat: Tweets tijdens evenementen
Sinds: mei 2012
Omzet 2013: niet openbaar
Medewerkers: 2 fte
Waar: Amsterdam
Website: Tweetbeam.com
Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?
‘Twitterwalls richtten zich voorheen met name op tekst, waardoor ze nogal saai en onprofessioneel overkwamen. Met TweetBeam wilden wij een mooie, visuele Twitterwall creëren. Daarnaast hadden we het gevoel dat er in interactie met social media op events veel potentie zat, omdat steeds meer bedrijven zich de waarde van exposure via social media realiseren. Dat gevoel bleek te kloppen.’
Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van de branche?
Onze klanten zitten voornamelijk in het buitenland, dus die hebben meestal geen flauw idee hoe oud we zijn
‘Ons product onderscheidt zich van andere door de visuele aanpak. Doordat onze shows opgebouwd zijn uit de profielfoto’s van de gebruikers (en gedeelde foto’s), zijn ze leuker om naar te kijken. Wellicht nog belangrijker: ze genereren daardoor meer tweets, doordat mensen zichzelf in de shows terugzien.’
‘Daarnaast hebben wij een iets andere prijsstructuur dan concurrenten. Wij bieden ook pakketten per event aan, terwijl je bij de andere partijen meestal verplicht bent een maandpakket aan te schaffen. Die extra flexibiliteit is voor veel partijen belangrijk.’
Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?
‘Onze klanten zitten voornamelijk in het buitenland, grotendeels in de VS, dus die hebben over het algemeen geen flauw idee hoe oud of eigenlijk jong we zijn. De reacties op netwerkborrels in Nederland zijn over het algemeen positief, al merk ik soms dat ik pas serieus genomen word als ik een aantal van onze klanten noem. Tot die tijd gaan mensen er maar vanuit dat ik een studentje ben die in zijn vrije tijd een website gemaakt heeft.’
Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?
‘Goede mensen om me heen met dezelfde ambities. Mijn co-founder Yousef El-Dardiry is zo iemand.’