Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De 25 onder de 25 van 2014

Kampeerperfect.nl

Brian Marsman (24)

Wat: Online kampeerwinkel
Sinds: 2007 als Marsmanshop, sinds 2010 onder huidige naam
Omzet 2013: 717.179 euro
Medewerkers: 3 fulltimers, 2 parttimers
Waar: Uithoorn
Website: Kampeerperfect.nl

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

‘Ik volgde een opleiding op het gebied van ondernemen en managen, maar ik kon mijn ei niet goed kwijt in de theorieboeken. Ik 2010 werkte ik veel in de winkel van mijn ouders. Zij hebben een caravanbedrijf, en via hun webshop kwamen af en toe wel wat bestellingen binnen, maar het liep niet denderend.’

‘Ik wilde graag wat meer aandacht geven aan de webshop en begon zodoende met Kampeerperfect, opende een webwinkel en beëindigde mijn opleiding. Het was een grote verandering in mijn leven, maar het was een droom en die kwam uit.’

‘Ik wilde de webshop zo groot mogelijk laten worden en vandaag de dag horen wij bij de top 5 van Nederland onder de kampeerwinkels, en dan vooral online.’

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van de branche?

Jaarlijks stijgt de omzet fors en dit willen we natuurlijk volhouden

‘Wij proberen ons te onderscheiden in klantvriendelijkheid, wij kunnen zelfs zeggen dat we dit het belangrijkste vinden. Zonder klanten heb je geen bestellingen, daarom koesteren wij elke klant. Natuurlijk is een scherpe prijs belangrijk op internet, en houden wij directe collega’s goed in de gaten. Sinds kort zijn wij ook klant bij een affiliate bureau, en zijn ook het eerste kampeerbedrijf die deze stap heeft gezet.’

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?

‘Wanneer klanten om de manager vragen, zie je ze soms verbaasd reageren, maar daar trek ik me niks van aan. Toen ik begon met mijn winkel in Uithoorn had ik al snel een vaste klantenkring, deze klanten komen graag in de winkel en spreken mij altijd even aan als de winkel er weer top uit ziet.’

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

‘Energie en inzet – en die is er volop. Jaarlijks stijgt de omzet fors en dit willen we natuurlijk volhouden. Dat betekent dat wij niet stil kunnen blijven zitten en moeten blijven veranderen. Afgelopen seizoen werd ons meegedeeld dat wij een van grootste afnemers zijn bij onze leveranciers. Dat vinden wij natuurlijk erg leuk om te horen en dat geeft je ook de motivatie om verder te groeien.’