Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De 25 onder de 25 van 2014

JVDMEDIA

Jesse van Doren (17) en Araik Gingnagel (13)

Wat: Strategisch online mediabureau
Sinds: mei 2014
Omzet 2013: nvt
Medewerkers: bij iedere opdracht verschillend
Waar: Rotterdam
Website: Jessevandoren.nl

Wat doen jullie?

’Vanaf mijn dertiende ben ik al bezig met het bedenken van spraakmakende campagnes en het uitwerken van digitale mediaproducten. Ik volgde de ontwikkelingen op de voet en kreeg via via steeds meer klanten binnen. Wat uit een passie begonnen is, heeft zich doorontwikkeld tot JVDMedia, een bedrijf waarmee ik jongeren en bedrijven connect om te brainstormen over campagnes en digitale media.’

‘Ik organiseerde in mei samen met Araik Gingnagel (13) de World Hackathon Day, waarmee we wereldwijd meer dan 500 jongeren viraal lieten gaan op het web en ben ik nu bezig met Tomorrow Holland, een movement om Nederland en Amsterdam als capital city op de kaart te zetten als start-up nation. We willen de aandacht trekken van ondernemers over de hele wereld om zich hier in Nederland te vestigen en meer innovatie naar Nederland te brengen.’

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van de branche?

’Wij zijn grensoverschrijdend en zijn continu op zoek naar de meest talentvolle mensen ter wereld. Waar andere bedrijven met een vaste groep mensen samenwerken, zoek ik per project de juiste groep mensen, die het best met een bedrijf matchen.’

Wat merken jullie van jullie jonge leeftijd bij het ondernemen?

‘Araik Gingnagel (13): ’Zeker bij de World Hackathon Day, merkten we dat bedrijven in het begin vaak nog wat terughoudend zijn en zich afvragen wat ze ermee moeten. Maar zodra ze zien dat je echt serieus bezig bent en andere partijen ook al interesse in je getoond hebben, gaat het hard. Leeftijd maakt vandaag de dag niet meer uit, iemand van 13 of 17 jaar kan hetzelfde doen als iemand van 40 jaar. ’

Wat heb je nodig om je ambities te vervullen?

’Vooral heel erg veel tijd, zeker omdat wij beiden nog op school zitten, is het soms lastig om dit te combineren. Maar door goed te plannen, weten we het iedere keer toch weer voor elkaar te krijgen. Daarnaast is het belangrijk dat je mensen om je heen verzamelt, die je kunnen helpen.’