Wat: Online tv-productie
Sinds: 2013
Omzet 2013: 150.000 euro
Medewerkers: 3
Waar: Amsterdam
Website: Bruut.tv
Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?
‘Op m’n 12de startte ik een online radiostation, twee jaar daarna ook een online magazine. Het is in die jaren dat ik vanuit mijn passie voor media ook een visie ontwikkelde over hoe je – toen vooral nog – jongeren effectief kunt bereiken, met content die hen raakt. Ik volgde de ontwikkelingen op de voet en die zijn vanaf 2010 hard gegaan. Ik moest er wat mee gaan doen en dat werd Bruut.tv., waarmee ik in 2013 van start ging.’
Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van de branche?
Mijn allereerste klanten keken wel eens raar op als ik als 15-jarige bij een meeting aankwam
‘Wij produceren video’s voor een nieuwe generatie die snappier en selectiever kijkt. Lineaire televisie speelt voor hen geen rol meer, zij bepalen zelf wanneer en hoe zij content willen zien. Deze nieuwe generatie abonneert zich niet meer op een zenderpakket, maar op YouTube-kanalen. Daar liggen nieuwe kansen. Wij richten ons op spraakmakende branded video content waar men graag naar kijkt én met elkaar deelt.’
Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?
‘Mijn allereerste klanten keken wel eens raar op als ik als 15-jarige bij een meeting aankwam. Ik zei altijd dat er ‘bij ons op kantoor’ (mijn slaapkamer) geen ruimte was voor een meeting op dat moment, dan stelde ik de CoffeeCompany om de hoek voor. Inmiddels is mijn leeftijd geen onderwerp van gesprek meer. Als partner van The Storytellers Amsterdam, ruilde ik eind 2013 mijn slaapkamer in voor een goed geoutilleerd kantoor in Amsterdam.’
Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?
‘Ik denk vooral tijd, omdat nog niet heel veel merken bezig zijn met online video, maar dat worden er wel steeds meer!’