Wat: sociaal communicatieplatform voor bedrijven
Wie: Patrick van der Mijl en Erwin van der Vlist
Daagt uit: bedrijven als Microsoft, IBM, Facebook en SAP
Sinds: 2011
Omzet (2016): 2 miljoen euro
Medewerkers: 30
Erwin van der Vlist en Patrick van der Mijl leveren met Speakap een dienst waar bedrijven een eigen sociaal netwerk kunnen aanmaken. Het duo neemt het daarmee op tegen enkele Amerikaanse grootmachten, maar blijft de markt challengen op zijn eigen manier. Eenvoud in gebruik is een van de wapens die ze daarvoor inzetten om als enterprise social network voor non-desk organisaties de grootste internationale speler te worden.
Vooral in de retail heeft Speakap veel klanten. “Wij zijn een echte specialist”, zegt Van der Mijl. “Ten opzichte van andere aanbieders zoals Microsoft, Facebook en IBM is Speakap volledig toegewijd aan interne communicatie met wortels in de wereld van non-desk organisaties. Door jarenlange ervaring in deze markt begrijpen wij de processen in de organisaties en weten we tegen welke uitdagingen ze aanlopen.”
Speakap timmert sinds 2011 aan de weg en werd drie jaar geleden nog uitgeroepen tot Startup van het Jaar. Inmiddels hebben Van der Vlist en Van der Mijl meer dan 300 internationale klanten en maken er dagelijks zo’n 100.000 medewerkers gebruik van het platform. Maar om de Microsofts en Facebooks van deze wereld te verslaan, is uitbreiding nodig.
Van der Mijl: “Het is geen geheim dat wij achter de schermen werken aan onze verdere internationale expansie. Door nieuwe saleskantoren te openen en regionale ondersteuning te bieden aan onze klanten kunnen wij de komende jaren flink doorgroeien. Op het moment komt nog 75 procent van onze omzet uit Nederland, dit moet uiteindelijk terug te brengen zijn naar tien procent.”